Eilen oli se suuri päivä kun mulle järjestettiin polttarit! Täytenä yllätyksenä ne tuli, toki tiesin että ystäväperhe haluaa mua muistaa polttareiden tyylisesti jossain vaiheessa, kun mä en halunnut "normi"polttareita, enkä olis saanu kavereitakaan sinne kun kaikki tärkeimmät asuu kaukana ja on töissä. Luulin että polttarit tulee siis olemaan tällä viikolla, mutta eilen yhtäkkiä heräsin siihen kun auto tööttää pihalla ja ovikelloa soitettiin niin maan perusteellisesti :D Olin että mitä vittua, kuka hullu sielä tähän aikaan (kello oli jotain 9 aamulla) meinaa tulla ovesta läpi :D No, rakas ystäväni ja kaaso-siskonihan se siellä tuli vetämään mut sängystä ylös ja baanalle! Vaatetus oli tietenkin heidän suunnittelema, ja hauska. Mulla oli vihreä ja punanen jalissukka, liilat legginsit ja siniset pelishortsit. Siihen vanha pelipaitani päälle ja saparot - a vot! Tyylin kruunas cowboy-buutsit :D Näillä tamineilla miehen valmistama aamupala naamariin ja tehtäviä suorittamaan.

Sain aina jonkin tavaran, johon oli kirjoitettu vihje lapulle. Sen mukaan piti tietää, mihin mennään. Ekana mentiin sairaalaan, sain käsiini vauvanuken, jolta puuttui jotain. Mun piti keksiä mitä, ja etsiä se sairaalan pihamaalta. No, vaippahan siltä kersalta puuttu ja se löytyiki suh helposti. Ei muuta ku vaipanvaihtoon, koska pitäähän tulevan äitin tietää miten se homma hoidetaan :D Palkintona onnistuneesta työstä sairaalasta ilmestyi toinen ystäväni, joka liittyi kulkueeseen :)

Seuraavaks sain käsiini vanhan epävireisen venäläisen kaksrivis-haitarin, jonka mukaan suunnistettiin seuraavaan paikkaan. Kaikki paikat ja esineet liittyi jollain tavalla mun elämään. Siellä mun piti kadulla soittaa Säkkijärven polkka, mutta hommaa vaikeutti kovasti se että tämä haitari ei toiminu ollenkaan niinkä normaalit haitarit :D Tuli siis sävellettyä uusi biisi. Raati hyväksyi sen ja palkinnoksi sain taas yhden matkakumppanin lisää.

Seuraavat tehtävät liittyi jalkapalloon, ekaan omaan asuntoon ja vanhaan kouluuni, ja siellä koululla olikin paras paikka kun tehtävän suoritettuani kulman takaa tuli ensimmäinen ja paras kouluaikainen ystövöni, joka asuu kaukana eikä juuri koskaan nähdä. Olin niin yllättynyt etten meinannu saada sanaa suusta! Ihanan yllätyksen mulle järkkäsivät, kun näin ystäväni :) Hän liittyi sitten seurueeseen. Sitten vaihdettiin bilevaatteet päälle jotka tietenkin tyyliin kuuluen olivat yhtä kauniit kuin polttarisankarilla vain voi olla :D Niillä releillä piti sitten lähteä ansaitsemaan ruokarahaa, suuntana kaupunkin keskusta. Mun tehtävä oli soittaa kitaraa ja laulaa jukeboxina niitä biisejä mitä ehdotettiin. Paikalliset ihmiset on kuitenkin niin jäykkiä, että suorastaan säikähtivät kun huomasivat polttarikalun. Eli saalis oli 0e, onneksi polttariporukka kustansi juhlakalulle herkulliset ruuat niin saatiin mahaan evästä :) Loppuilta vietettiin saunomisen ja jutustelun lomassa, ja aivan ihanaa oli. Jäi niin hyvät muistot että tämän muistaa aina. Päätin teettää polttarikuvista osanottajille pienet kuvakirjat netissä, niin jokainen saa pysyvän muiston tuosta hienosta päivästä.

En voi kuin kiittää että minulla on näin ihania ystäviä. Tästä on ihanaa jatkaa! :) Toivottavasti mies saa ensiviikolla yhtä mukavat polttarit, vaikka ne pidetäänkin viikolla.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!